Alla inlägg den 10 maj 2012

Av Sanne Linnea - 10 maj 2012 09:49

Njää.. inte precis.

Men andra försöket då det gäller mig ofantligt intressanta vardag.


Halvvissen med lavendel.

Jag är lite halvsjuk sen tre dagar tillbaka (inte i huvet, jag är förkyld) men är på bättringsvägen - därför springer jag till jobbet idag för att göra mig lite sjukare igen. Skämt åsido, idag ska jag jobba och det känns bra. Inomhusluften här inne är inte helt okej har jag lagt märke till.

Och anledningen till varför jag upptäckt det? Min otacksamma lavendel-växt, gott folk.

Denna märkliga planta, som enligt perenner.se, trivs i torra soliga lägen grinar illa när den står inomhus här.

Men vad är det då hemma hos mig? Jo, ett torrt soligt läge!

Lavendel skriker av lycka när den istället får stå utomhus på min fuktiga, halvkyliga balkong i skugga hela dagen.

Är den uttorkad, kanske övervattnad? Nej, den trivs bara inte inomhus! Den har huserat hos mig i snart tre veckor och den vill banne mig inte stå inne, så fort den kommer ut så tror jag mig nästan att den utvecklar ben och springer runt av lycka. Så finito, du som luktar så förbannat gott (anledningen till varför jag ville ha dig) vill alltså stå utomhus och utsöndra dina underbara essens till ingen som helst nytta får väl göra det då! Skitblomma..


 



Presentation

Verklighetsflykt?
Troligtvis inte. Jag är en 20åring som pratar sarkasm som andraspråk (ibland som första). Istället för att ta ut detta på små stackars försvarslösa individer i min omgivning så gör jag det istället här. Mycket nöje.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2012
>>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards